Powered by Blogger.
RSS

~*...Cinta hati mY hearT...*~

~*...Dr. Hati...*~


Salam lewat malam semua.....untuk entry kali ni,mY heaRt nak kongsi cket kata2 mutiara dari kebanyakan ahli2 falsafah dunia...sambil kata2 ini sedikit sebanyak memberi kekuatan pada hati kita untuk meneruskan kehidupan di atas muka bumi ini..

JOM...sama2 kite renungkan...mungkin kebanyakan kalian pernah jumpa ngn kata2 ni..tp,saya juz nk share dan ulang kembali...kerana kadang2 kita semua memerlukan peringatan tuk menyedarkan diri kita supaya menghargai kehidupan kita seadanya...

Layannnn....................zasssst...,


1. Keikhlasan itu umpama seekor semut hitam di atas batu yang hitam di malam yang amat kelam. Ianya wujud tapi amat sukar dilihat.

2. Banyak bangsa di dunia ini telah merdeka tapi hakikatnya fikiran mereka masih terbelenggu dalam penjara diri.

3. Jadilah diri sendiri dalam hidup ini kerana kita akan menghadapi ujian hidup yang berbeza dengan orang lain. Tembok di hadapan kita tidak sama tinggi dan rendahnya dengan orang lain. Mereka di laluan mereka dan kita di laluan kita. Mungkin halangan di hadapan mudah bagi mereka tapi mungkin sukar bagi kita atau mungkin sukar buat mereka tapi mungkin mudah bagi kita.

4. Orang yang sabar untuk menunaikan ibadat dan sabar meninggalkan maksiat adalah orang yang mempunyai akhlak luar biasa dan mereka inilah yang akhirnya berjaya walaupun dihalang dan ditentang.

5. 'A PESSIMIST is one who makes diffculties of his opportunities and an OPTIMIST is one who makes opportunities of his difficulties'.

*PEACE 4 aLL.....(",)",)/~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: