Powered by Blogger.
RSS

~*...Cinta hati mY hearT...*~

~*...Kehijauan laman taman permainanku...*~

Salaam......Pagi ni...saya dah selamat sampai kat kampung halaman tercinta...seronok sangat2...=)
Duk tinjau2 sekeliling umah,teringat picture2 yg saya capture dulu2..tanaman2 buah di halaman umah saya yang saya sayangi...ada yang masih kekal..dan ada yg dah lame 'pupus'..=(..
antaranya:..........

Inilah buah2 kelapa yg masih lagi bertimbun2 kt tepi kedai tu...maklumla musim cuti sekolah ni,tempahan santan terlalu banyak...tuk majlis perkahwinan..=)

Ni buah nangka kt tepi umah saya...masih lagi ade pokoknya sekarang,tp, buahnye xde...isinya mmg best sensangat..kalau pekena pengat plk..emmm..=)

Yang ni nk tunjuk pokok tebu sebenarnya..tp,nampak tiang ampaian lak...huu..pepun,ebu ni mmg manis sekali...kalau mesin ni minum ngn ais mmg best sensangat tmbh2 bile time bulan puasa...=)

nilah antara sayur-sayuran yang terdapat kt halaman rumah ni..hee...kalau anda nampak ada pokok bayam,pokok lada,pokok keladi....hee..

ni lah antara ulam kesayangan saya,kacang botol dengan kata lainnye "bottle nut"..=)..nyummiey...mungkin tuk hidangan tengah hari ini??

ermmm...itulah sebahagian tanaman2 yang terdapat di halaman rumah my heart ni...yg selebihnya mungkin akan muncul tidak lama lagi....zassst...=)
SALAM.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Farid said...

Pergh... lama dh tak dpt makan hasil tanam seniri... bgslah rajin berbudi kpd tanah...

Cikgu Jaja™ said...

wow..heaven nyer umah jue..hoho.

http://www.faezahannahalbaj.blogspot.com/