Powered by Blogger.
RSS

~*...Cinta hati mY hearT...*~

~*...Potret lalu...*~



 Kedengaran hujan berdesir-desir
menggetarkan gegendang telingaku
Nyaman udara yang sejuk
membawa aku pada imbauan kenangan lalu


Kenangan indah riang kecil
bersama potret lalu
sebagaimana fitrah hukum alam berkata 
"masa tak mengundurkan waktu"

Tersenyum aku sendirian 
melayani lamunan bayangan kisah-kisah lampauku
Begitu pantas waktu berlalu
meninggalkan detik itu
detik aku mulai kenal akan kehidupan
detik aku merangkak bertatih
melalui lorong-lorong
tuk aku sampai pada jasad kini

Namun..kini
Aku bagaikan hilang cahaya
tiada lagi kisah-kisah keriangan gelak ketawa
Yang ada
hanyalah tangisan gelisah hari-hari mendatang


Semakin hari aku merasakan
diri ini semakin hampir ke penghujung
Dan semakin hari
aku merasakan semakin jauh perjalananku
tuk aku kembali ke daerah 'dulu'

Singkatnya baki perjalanan hidupku
Masihkah ada ruang untuk aku
untuk aku merasakan nikmatMU di sini??

WALLAHUA'LAM
(",)",)/~





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: