Powered by Blogger.
RSS

~*...Cinta hati mY hearT...*~

~*...Baca ni naK release tenSion..hee...~*

RELEX FOR A WHILE…


Cerita satu

Pada suatu masa, ada 2 orang. Apabila hari malam, mereka mendirikan khemah...

ZAKI : Eh, cuba kau tengok kat atas, apa yang kau nampak?

ESE : Bintang...waa,banyaknye bintang....

ZAKI : Apa tandanya?

ESE : Ntah..??

ZAKI : Apalah kau ni...Tu tandanya khemah kita kena curi...



Cerita dua

Driver : How was nasi lemak that day, sir?

Mat Salleh : The rice was ok, the sambal was hot but the SALAD taste was so terrible, hard & in wierd square shape.#*$@%

Driver : Opps..mat salleh ni tentu dah termakan daun pisangnya sekali...ekekeke



Cerita tiga

Pada suatu hari, Tini dan Tikah menceritakan tentang kelebihan ayah masing-masing..

Tini : Ayah aku boleh menyelam selama 3 jam kat laut tanpa bantuan.

Tikah : Ko pernah dengar tak nama laut mati?

Tini : Pernah kot, nape?

Tikah : Ayah aku la yang bunuh..



Cerita empat

Masing-masing membanggakan bapa masing-masing...budak budak..

Tini : Bapa aku hebat! Boleh menyelam 10minit di dasar laut tanpa bantuan pernafasan.

Tikah : Bapa aku lagi hebat! Dah sepuluh tahun dia menyelam sejak aku lahir, masih tak timbul timbul..



Cerita lima

Seorang guru Bahasa Inggeris sedang menulis di papan tulis. Murid2 bising,dia memberi amaran. “all of you hold your tongue or I will send to Principal”. Dia pun sambung menulis. Dia hairan kenapa kelas mula senyap. Rupa-rupanya dia melihat semua pelajar sedang “memegang lidah” kerana takut dihantar bertemu dengan principal...



Cerita enam

Ada seorang mamak naik motor tengah malam tak pasang lampu. Sampai di satu selekoh dia pun ditahan polis trafik.

Polis : apasal tak pasang lampu?

Mamak : apa mau bikin lampu. Sana lampu,sini lampu..

Tetiba polis 2 buka tiub tayar motor si mamak.

Mamak : apasal tok bukak tiub saya punya motor?

Polis : apa susah. Sana angin, sini angin..

Mamak : ???





Cerita tujuh

Di Pahang..

Di kedai kopi cina,A,K & P sedang sibuk berborak..

Taukeh : Lu apa minum?

A : kupi (kopi)

K : Teh ais

P : kas nok kasseberg!!

A & K pelik tengok taukeh 2 bagi ‘carlsberg’ kat P..

P : ehhh taukeh..maksud aku, kalau aku nok..aku sebut(cakap)..!!

Taukeh : haiyyaa??



Cerita lapan

Budak : sian kat datuk ngan nenek, biar saya belikan makanan.

Datuk : tak payahla cucu.Ni pun dah cukup.

Budak : kenapa nenek tak makan lagi, nenek tak suka makanan ni ke? Biar saya belikan yang lain.

Nenek : tak payahla cucu..nenek tengah tunggu turn nak pakai gigi palsu datuk...



Cerita sembilan

Guru : dalam banyak banyak akhbar, akhbar apa yang betul?

Semua muridnya tak dapat jawab. Tiba-tiba..

Ima : yang betul akhbar cina la..

Guru : kenapa?

Ima : Semua akhbar dibaca dari kiri ke kanan, itu tandanya salah..tapi akhbar cina pula dibaca dari atas ke bawah, itu tandanya betul..betul tak?

Guru : ada-ada saja..



Cerita sepuluh

Telinga lipas terletak kat kaki?

Ujikaji 1 : amik lipas, lepaskan dan jerit...lari!lari!lari!

Ujikaji 2 : tangkap balik pastu buang kaki.pastu lepaskan dan jerit lari!lari!..gerenti tak lari punya sebab dia tak dengar..=)



Cerita sebelas

Satu hari segerombolan pelancong Indonesia datang ke sebuah restoran di Kelantan untuk makan tengah hari..

Pelayan kedai : encik nak makan apa?

Wak soehartojo : (sambil menunjukkan lauk pauk kat atas meja..) lauk ni..bisa..yang ni bisa..yang ni pun bisa..yang ni tak bisa(budu)..yang ni pun tak bisa(sambal belacan)..nasi satu pinggan ya...

Pelayan tadi pun membawa makanan yang dipesan wak soehartojo..

Bukan main terkejut wak soehartojo kerana yang dibawa oleh pelayan tadi hanya nasi, budu dan sambal belacan..dia pun tanya kenapa..

Pelayan kedai : bukan ke bapak bagitau semua makanan tadi BISA..jadik saya bawakan makanan yang tak bisa..



Cerita dua belas

Seorang lelaki membawa nenek yang tak pernah menyewa hotel ke bilik..

Lelaki : Puan, biar saya tolong bawakan beg puan.

Nenek : terima kasih..

Lelaki : sila masuk, puan.

Nenek : apasai ini bilik manyak kecik.TV,bilik mandi, katil tarak..Lu ingat wa tak boleh bayar ka??

Lelaki : sabar puan, kita baru masuk dalam lif..



Cerita tiga belas

Ali dan wak sedang berborak tentang kereta baru wak..

Ali : saya dengar wak ada beli kereta baru?

Wak: ada, kenapa?

Ali : apa nama kereta 2?

Wak: wak se gen

Ali : apa yang nak di segankan,wak?

Wak: wak se gen

Ali : ????????



Cerita empat belas

Abu sedang membawa kereta ke rumah bersama Dolah..

Abu : tengok belakang sat..kalau kena bagitau.

Dolah : okey..

Abu pun mengundurkan keretanya.tiba-tiba bukkkkkk!!!!!!!

Dolah : dah kena, dah kena...



Cerita lima belas

Ada dua orang sahabat yang tak pernah naik kereta api hendak pulang ke kampung menaiki kereta api..sampai setengah perjalanan, pemuda pertama memberi pemuda kedua pisang.pemuda kedua pun makan pisang tu..sampai kat terowong..

Pemuda 2 : kau dah makan pisang tu ke belom?

Pemuda 1 : blom, knape?

Pemuda 2 : jangan makan pisang tu..aku makan terus je buta..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

iszieylyanziy said...

hahaha,,lawak jek,,by the way,,folow u :)
keep in touch :)

khaiyisah husna said...

hahahaha...sengih plus suke xberenti2...

*azni* said...

lawak di pg hari..bagus2..